7/10/2012

Prolog


Szesnastoletni chłopak podszedł do ducha. Przeczesał palcami jasne włosy. Odchrząknął i powiedział:
- Opowiedz mi historię.
Duch odwrócił się do niego przodem. Nie było widać jego twarzy, była zakryta kapturem, jak zawsze.
- A co cię martwi? - żeński, melodyjny głos zapytał chłopaka. - Z czym nie możesz się uporać?
- Nic mnie nie martwi, nie mam żadnego problemu. Chcę usłyszeć twoją, historię, Przestrogo. - Patrzył na ducha niebieskimi oczami. Był pewien, gdyby nie ukryta twarz Przestrogi, zobaczył by lekki, smutny uśmiech.
- Moja historia nie jest dla ciebie – odparła smutno, oddalając się.
- Zaczekaj! - krzyknął za nią chłopak. - A dla kogo jest twoja historia?
Duch wrócił do rozmówcy.
- Ta historia jest dla mnie – szepnęła, po czym zniknęła za najbliższą ścianą. Sekundę później znowu stała przed chłopakiem.
- A co by ci dało znanie mojej historii? - zapytała groźnym szeptem.
Chłopak przełknął ślinę. Nogi zatrzęsły się pod nim. Nie wiedział czego się bał. Jej głos go wystraszył, nigdy tak nie mówiła. Zebrał w sobie resztki odwagi i powiedział:
- Miałbym to, czego nie mają inni – wiedzę o Przestrodze.
Odleciała kawałek i zaśmiała się głośno. Chłopak odetchnął z ulgą, chociaż nie wiedział, czy to dobry znak.
- Rzecz bezużyteczna – skomentowała, odlatując w głąb szkolnego korytarza.
Blondyn posmutniał. Chciał być pierwszym uczniem, który wyciągnie prawdę z Przestrogi. Byłby sławny, wypuszczając jej historię w bieg szkolny. Nie pomyślał o konsekwencjach, ani o tym jak czułaby się Przestroga. Myślał tylko o sobie. Egoista!
- Ej, ty! - Usłyszał za sobą i odwrócił się. - Tak, ty – powiedział znowu głos.
Pojawił się nagle przed blondynem duch Sir Nicolasa. Nie chciał on, aby uczeń Gryffindoru był załamany.
- Chcesz usłyszeć historię Przestrogi?
Blondyn kiwnął głową. Usiadł na parapecie i patrzył na ducha.
- A więc słuchaj...

______________________

Całkiem nieźle, jak na mnie. To jak? Może za dwa tygodnie?
Ps. Jeszcze nie betowane.
EDIT: Zbetowane :)

8 komentarzy:

  1. Całkiem nieźle!? Chora jesteś? To jest fenomenalne. Świetnie zaczęłaś i mam nadzieje, że dalej będziesz to kontynuowała...Poczułam się jakbym film oglądała, nawet usłyszałam tą sławną muzyczkę! Prolog z klimatem, nie ma co :))
    Dwa tygodnie? Chyba śnisz. W tym tygodniu ma się coś pojawić, albo ukręcę ci główkę. To tyle gróźb, pisz mała. ;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tym tygodniu... No nie wiem, Lagu. Musiałabym rozdział poprawić (ten stary to masakra!). A jeszcze coś na "ofiarę..." napisać (o której już zapomniałaś) i moja kolej jest w nocie na PzŚ. Noe nie wiem, nie wiem. Ale pamiętaj, że betujesz! ;p I piszesz to, co Ci powiedziałam. A jutro wyniki! Kraaa!!! XD

      Usuń
  2. Taa historia mnie wciągnęła nie ma co ..! Co to za Przestroga co to za chłopiec i jaka jest jej historia? Animowa ma rację jak nie dodasz w tym tygodniu to ja się z nią pójdę ci ten łep ukręcić.!.Szablon mi się podoba od razu onet mi się przypomina.;>
    Bussi
    Zapraszam do mnie http://kochliwa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak na początku to witam. ;D
      Hah, to napiszcie może kiedy, a Wam kawę zrobię. ;) A szablon jest z onetu, ale go dostosowałam do blogspota.
      W wolnej chwili zajrzę.
      Pozdrawiam,

      Usuń
  3. Nieźle?! Nieźle!?! To Twój najlepszy prolog! Jestem ciekawa co to za historia i jak to wszystko obmyśliłaś ;) I notka ma być w tym tygodniu jeszcze :D :*
    Ściskam,
    Taa Zwariowanaa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No wiesz, od razu najlepszy... Dobry, po prostu. ;)
      Co wy z tym tygodniem? No nie wiem, nie wiem. Może na niedzielę?

      Usuń
  4. jak tajemniczo : ooooooooo ! Bardzo mi sie podobalo , takie ... inne . nie wiem jak to nazwa ale zaskoczylas mnie, pozytywnie oczywiscie !
    Zastanawiaja mnie tylko 2 rzeczy. kim jest blondyn, i kim przestroga ( choc w sumie jej historia xd)
    No jo. pieknie, pisz szybko : * **

    - Lillane

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy pyta o tego nic nie znaczącego blondyna. XD Jakoś wstęp musiałam zrobić, więc dlatego on się pojawi (zdradzę, że pojawi się jeszcze raz).
      A o Przestrodze będzie później, to znaczy w rozdziałach.
      Ps. Wiesz, że Lagu wraca? Ale nie będzie nigdzie pisać, zła Lagu :(
      Ps2. Wróciłaś?

      Usuń

Obserwatorzy